Στην εποχή μας, το digital marketing, αναπτύσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς και όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται, αργά ή γρήγορα, το πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει μια καλή digital marketing στρατηγική στις πωλήσεις τους, την ανάπτυξή τους, την ανταγωνιστικότητά τους κλπ.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, κάθε επιχείρηση πρέπει να βρει το καλύτερο digital marketing agency που θα μπορέσει να την βοηθήσει να πετύχει τους στόχους της.
Η υπόθεση όμως δεν είναι και τόσο απλή γιατί στην αγορά σήμερα κυκλοφορούν εκατοντάδες επιχειρήσεις που προσφέρουν ή καλύτερα, που υποστηρίζουν οτι προσφέρουν, υπηρεσίες online marketing και όλες υπόσχονται πάνω – κάτω το ίδιο πράγμα:
“Βοηθάμε τους πελάτες μας να πετύχουν τους στόχους τους”
Δεν χρειάζεται νομίζω κάποιο ιδιαίτερο πτυχίο για να καταλάβει κανείς οτι είναι αδύνατον να είναι όλοι digital gurus….
Πώς λοιπόν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τον σωστό συνεργάτη για την επιχείριση μας;
1. Κάντε μια καταγραφή των αναγκών σας
Το πρώτο βήμα είναι δικό σας και πρέπει να το κάνετε πολύ πριν καλέσετε το οποιοδήποτε agency στο γραφείο σας για παρουσίαση!
Όταν μιλάμε για digital marketing agencies, δεν υπάρχει “one size fits all”. Κάντε μια καταγραφή των αναγκών σας και του διαθέσιμου budget σας και προσπαθήστε να καταλάβετε ποιο agency θα μπορούσε να ταιριάξει.
Για παράδειγμα, αν κυνηγάτε online πωλήσεις, (π.χ πωλήσεις μέσω του e-shop σας), θα χρειαστείτε ένα agency που θα μπορέσει να σας εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική σε πολλαπλά κανάλια, (π.χ google search, facebook, youtube κλπ.) που θα πετυχαίνει μια καλή αναλογία μεταξύ awareness και sales. Αν όμως έχετε ένα εστιατόριο και η ανάγκη σας είναι περισσότερο για τα social media, τότε ίσως σας κάνει κάποιος που εξειδικεύεται αποκλειστικά σε Facebook…
2. Ψάξτε τους Online
Ξεκινήστε από το site τους! Οι πληροφορίες που δίνουν για τον εαυτό τους και τη δουλειά τους είναι ξεκάθαρες ή είναι μπερδεμένες; Δείχνουν το πελατολόγιο τους ή project που έχουν ολοκληρώσει; Έχουν διεύθυνση και τηλέφωνο (σταθερό όχι μόνο κινητό); Αν έχουν μαρτυρίες πελατών, μοιάζουν αληθινές ή είναι αληθινές;
Με άλλα λόγια ψάξτε για στοιχεία που θα σας πείσουν οτι πρόκειται για ένα σοβαρό agency με εμπειρία και επαγγελματική ομάδα, παρά για κάποια πρόχειρη κατάσταση που μπορεί να σας στοιχίσει σε χρόνο και χρήμα…
Μετά που θα ψάξετε το site τους, μια mini έρευνα στο internet ενδεχομένως να σας διαφωτίσει και να λύσει (ή ενισχύσει) τις όποιες αμφιβολίες σας.
Έχει γραφτεί κάτι αρνητικό για αυτούς; υπάρχουν αναφορές για αυτούς μέσα σε άλλα site; έχουν παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
3. Ρωτήστε για τους πελάτες τους!
Όταν καλέσετε το υποψήφιο agency στο γραφείο σας για πρώτη φορά, μην ρωτήσετε μόνο το κοινότυπο «και ποιοί είναι οι πελάτες σας», γιατί…. σκεφτείτε το…δεν έχει ιδιαίτερο νόημα.
Ρωτήστε τους καλύτερα τι ακριβώς έχουν κάνει για τους πελάτες τους. Άλλο είναι να έχω έναν εντυπωσιακό πελάτη και να του κάνω όλη την online προβολή του και άλλο να του έχω κάνει 1-2 γραφιστικά κάποια στιγμή…
4. Μην πέσετε στην παγίδα της “εμπειρίας”
Η εμπειρία είναι αναμφίβολα ένα από τα βασικά προαπαιτούμενα που πρέπει να έχουμε όταν επιλέγουμε τον επόμενο digital partner μας. Πολλές φορές όμως ακούω πελάτες να ρωτάνε «Έχετε εμπειρία στον κλάδο μας»; και αν τυχαίνει το υποψήφιο agency να μην έχει, τότε αυτό αμέσως γίνεται το τέλος της συνέντευξης.
Η αλήθεια είναι οτι στο online μάρκετινγκ δεν υπάρχουν copy paste λύσεις. Οι τεχνικές που εφάρμοσε ένας marketiar και πέτυχαν σε κάποιον ανταγωνιστή σας, δεν σημαίνει οτι θα πετύχουν και στη δική σας περίπτωση.
Προσοχή λοιπόν στην παραπάνω παγίδα. Είναι προτιμότερο να διευκρινίσετε αν ο υποψήφιος συνεργάτης, έχει αρκετή εμπειρία γενικότερα, ώστε να μπορέσει να διακρίνει την καλύτερη λύση για εσάς, παρά αν έχει μια έτοιμη λύση για εσάς μέσα στη τσάντα του.
5. Μιλήστε τους στην γλώσσα σας
Μιλήστε τους με όρους της δουλειάς σας και ακόμα καλύτερα με σενάρια από την καθημερινότητα της επιχείρησής σας, για να διαπιστώσετε αν πέρα από τεχνικές γνώσεις έχουν και εμπορική αντίληψη.
Είναι αρκετά εύκολο να καταφέρει ένα agency να σας εντυπωσιάσει, μιλώντας την γλώσσα του digital.
“Με το σωστό targeting, θα αυξήσουμε τα CTR ώστε να πέσουν τα CPC και έτσι θα αυξηθεί το ROAS… και μετά με monthly optimisations ….”
Σας λέει κάτι; Εμένα μου ακούγεται μπλά-μπλά-μπλά…
Ρωτήστε τους κάτι του στυλ:
– Ωραία, εμένα όμως οι πελάτες μου δεν με ψάχνουν καν γιατί δεν είμαι όσο γνωστός όσο ο ανταγωνιστής μου και επειδή η αγορά έχει πέσει πολύ από πέρυσι δεν υπάρχει αρκετό budget για branding, πρέπει το κάθε ευρώ να φέρνει πωλήσεις…
Μπορεί να σας απαντήσει σε κάτι τέτοιο και να σας παρουσιάσει μια τεκμηριωμένη και πειστική στρατηγική;
Αν ναι, ίσως αυτό να είναι το κατάλληλο online marketing agency που θα σας βοηθήσει να κατακτήσετε τον κόσμο του digital!